piątek, 16 stycznia 2015

Podróże Wyspiańskiego - Wenecja 1890 rok - dzień 1

4-16 marca 1890 r.
Wenecja
Przyjeżdża wieczorem pociągiem wiedeńskim.
"Nie używałem jeszcze gondoli (tylko w pierwszy wieczór zajeżdżając do hotelu)".
 Cały dzień następny zużył Wyspiański na pobieżne zwiedzenie miasta. "Przebiegłem już miasto przez Giudeccę, aż do Santa Maria della Salute  przez porte Ferro do Santa Maria Gloriosa Frari - przez campo S. Polo, na Rialto, potem wzdłuż kanału na piazza S. Marco (muzyka) widziałem kościół zewnątrz i wewnątrz, - Palazzo Ducale ze wszystkich stron - zszedłem całe Riva degli Schiavoni, w ulicę Garibaldiego, obok Giardini Publici. Wróciłem na powrót pod Campanilem usiąść wieczorem na ławce. Księżyc świecił jak zamówiony".
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Trasa Wyspiańskiego przebiegała tak:


Wenecja około 1890 roku:
Palazzo Ducale

Plac San Marco

Riva degli Schiavoni

Plac San Marco

Campanila

Facciata della Scuola


Canal Grande













Odwiedził barokowy kościół - Santa Maria della Salute.



Póżniej udał się do średniowiecznej świątyni Santa Maria Gloriosa dei Frari.

I oczywiście "z wewnątrz i zewnątrz"  - Bazylikę św. Marka.




I na koniec usiadł na ławce pod Campanilą :)


Ostatnie 2 zdjęcia z mojej podróży do Wenecji ww wrześniu 2012 roku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz